Katehetski uredObiteljski centarPastoral mladihPastoral studenataCrkvena glazbaMedijska djelatnostLiturgijski pastoralSakralna arhitekturaCaritas Varaždinske biskupijePastoral osoba s invaliditetom i njihovih obiteljiMisijski pastoralPastoral duhovnih zvanjaBiskupijska knjižnicaUdruge

Pretkursiljo

- Tečaj se održava u posebnom prostoru kroz 3 dana u ozračju radosti, zajedništva, pjesme, molitve, slavljenja euharistije i naročito razgovora, zajedničkog rada i igre za
mlade.
- Tečaj se odvija sjedeći i radeći za stolovima, u grupama od 5-6 osoba. Stol treba pomoći obiteljskom ugođaju kod razgovora za stolom, ali i kao središte male radionice, naročito potrebne u radu s mladima.
- U dvorani, prostoru za Tečaj najbolje je imati pet stolova, dakle 5 grupa i jedan mali stol za voditelja nagovora i animaciju svih sudionika.
- Za svakim stolom među sudionicima koji su tu prvi puta uvijek sjedi jedna iskusnija osoba, suradnik Kursilja.
- Suradnik za stolom kroz cijelo vrijeme Tečaja stoji na raspolaganju svojima za stolom, posebno pažnjom i ljubavlju i svakom potrebnom pomoći, nenametljivo i samozatajno, ohrabrujući ih i tiho predajući Gospodinu.
- Važno je imati na umu da ne postoje dva jednaka Tečaja. Svaki je s drugim suradnicima i sudionicima i svaki je na raspolaganju i u predanju Duhu Svetomu, pa je uvijek novo i originalno.
- Iako se teme i metode ponavljaju i unaprijed su utvrđene, ne može se ni predvidjeti niti zanemariti ono što se događa i što nude i traže konkretni ljudi na Tečaju, budući da se radi metodom razgovora s najvećim naglaskom na slušanju sudionika
- Zavoljeti, gledati s empatijom svoje sustolnike, slušati ih i biti tu za njih pred Bogom i s Bogom, najvažnija je zadaća suradnika, pomagača laika i svećenika, tj grupe voditelja.
- Zato je u pripremi Kursilja uvijek najvažnije imati radošću, ljubavlju i molitvom povezanu skupinu suradnika sa svećenikom.

- Iza svih na Tečaju stoje molitelji, tj. oni koji su ranije prošli Kursiljo i javili se za jednosatnu molitvu u lancu koji traje danonoćno za cijelo vrijeme trajanja Tečaja.
- Tečajeve je najbolje održavati u posebnom prostoru sa cjelodnevnim boravkom kako bi bilo što manje prilike za dekoncentraciju svakodnevnim brigama i što više prilike za razgovore i svjedočanstva međusobne ljubavi u cilju razvijanja što potpunijeg zajedništva. Sastavni dio Tečaja je i zajedničko blagovanje, kako grickalica i napitaka u pauzama, tako i glavnih obroka, posebno ručka, sve radi podupiranja pravog zajedništva i prijateljstva.
- Dragocjena prednost za sudionike Tečaja i cijelu župnu zajednicu je sudjelovanje župnika sa svojim župljanima na Tečaju (barem prvi puta) radi postizanja otvorenog, bratskog i očinskog odnosa između župljana i župnika, što je najbolja garancija djelotvornosti i ustrajnosti nakon Tečaja.
- Na Tečaj su dobro došli ljudi koji čeznu za zajedništvom, angažmanom i rastom u vjeri i ljubavi. Također su dobro došli i oni ljudi koji se osjećaju zatvoreni, bojažljivi i zaziru od zajedništva iz bilo kojih razloga. Također su dobro došli i katekumeni ili sasvim rubni i nepoučeni, jer se tu na Tečaju otvore mogućnosti za daljnje napredovanje u edukaciji i formaciji. Dapače, upravo je stečeno prijateljstvo prava dobra okolnost u kojoj se može ustrajati, rasti i njegovati sjeme koje je posijano na Tečaju.
- Tečaj je uspio kada su se svi sudionici dobro upoznali, zavoljeli, sprijateljili kao braća oko Oca i prijatelja Isusa u Duhu Svetom, otvoreni za rast, učenje, produbljivanje, međusobno pomaganje i daljnje ohrabrivanje.
- Dani nakon trodnevnog Tečaja zovu se četvrti dan i kroz sve daljnje vrijeme sastaju se kursiljisti na tjednim prijateljskim susretima, pa na mjesečnim obnovama i još dodatno na velikim uskrsnim, božićnim, odnosno godišnjim obnovama, tzv ultrejama.
- Tjedni susreti su male grupe, koje mole, međusobno si svjedoče ljubav Božju i ohrabruju se, a onda razgovaraju i dogovaraju se o aktivnostima i apostolatu u potrebama župne zajednice.
- Svakako je kursiljistima najveća želja, da se na Tečaju stvore okolnosti u kojima će svaki sudionik kroz i unatoč svojih slabosti, grijeha, ograničenja i životnih zapreka doći do radosti zbog činjenice Božje ljubavi i milosti u vlastitom srcu i u srcu zajednice, male prijateljske i velike euharistijske, župne, crkvene zajednice.
- Kursiljo je, dakle, kršćanstvo u radosnom susretanju i ljubavi Očevoj.

 

Znak prepoznavanja, simbol Kursilja je riba, ribica. Taj znak koristili su još prvi kršćani u doba progona zbog toga što su slova grčke riječi IHTIS, koja znači riba, inicijali riječi Isus tj. Sin Božji, Spasitelj. Riba je obojana duginim bojama. Riba koja se smije želi još jače naglasiti radosno kršćanstvo koje kursiljisti navještaju.
Za vrijeme održavanja prvog tečaja na Palma de Mallorci bilo je tmurno, kišovito vrijeme. Sudionici tečaja nisu mnogo niti izlazili iz prostorija gdje su boravili tri dana. Na kraju trećeg dana izašli su van i vidjeli da je kiša konačno prestala a na svodu se pojavila velika duga prekrasnih boja kao biblijski znak Starog saveza kada Bog s dugom na nebu potvrđuje svoj savez sa izabranim narodom. Svi ushićeni i razdragani, temperamentni španjolci su uzviknuli DE COLORES! Pjesma De colores postala je svojevrsna "himna" ali i pozdrav među kursiljistima.
Kursiljo želi da uvijek budemo NA PUTU K BOGU, da u svim prilikama, vodama i meridijanima svijeta plovimo za Kristom zagledani u Njegov križ i uskrsnuće, da uprisutnjujemo Crkvu i naviještamo da je Isus, Sin Božji, Spasitelj svijeta. Da se to lakše postigne, tiskan je molitvenik s pjesmama "Na putu k Bogu".