Varaždinski katedralni zbor u uršulinskoj crkvi izveo "Večer s Pomazanikom"

VARAŽDIN, 6. 2. 2016.
Izvedba oratorija Mesija Georga Friedricha Händela, jednog od najvećih djela zborske glazbene literature uopće, uvijek je zanimljiv događaj, ali i pothvat za interpretatore. To se potvrdilo u izvedbama ovog, ali i drugih velikih djela zborske glazbe i u Varaždinu, a česti sudionici i angažirani izvođači bili su članovi zbora Chorus angelicus varaždinske katedrale, predvođeni Anđelkom Igrecom, katedralnim orguljašem i svojim zborovođom. Koncert naslovljen Večer s pomazanikom, koji je potvrdio njihov angažman i volju za obogaćivanjem glazbene kulture grada u kojem djeluju, ali i proučavanje duhovne dimenzije djela koja izvode, 6. veljače donio je u uršulinsku crkvu Rođenja Isusova u Varaždinu izvedbu prvog dijela upravo tog, zahtjevnog, ali i veličanstvenog oratorija, Händelovog Mesije.
Glazbeni entuzijazam i volja za obogaćivanjem glazbene kulture sredine u kojoj djeluju, sintagme su kojima bi se mogao opisati predan rad članova Chorusa angelicusa i njihovog zborovođe Igreca kroz godine u kojima su, na različite načine i s različitim repertoarom, varaždinskoj publici omogućavali zanimljive glazbene doživljaje. No, oratorij Mesija, njegovo uvježbavanje i, u konačnici, integralna izvedba, kojoj prethode izvedbe dijelova oratorija, dio je tog procesa i njegova potvrda. Isključivo vlastitim snagama, članovi zbora, koji uglavnom nisu profesionalci u vokalnoj interpretaciji, odlučili su, potaknuti i molitvom pape Franje za Godinu milosrđa, u toj jubilejskog godini uvježbavati i izvoditi Händelovo monumentalno djelo. Postojanost njihovih nastojanja i želja članova zbora da spajaju duhovnost i glazbu, obogaćujući prostore svoga djelovanja i svoju publiku jednako duhovnim i glazbenim dobrima, dobiva tako dimenziju i u ovom koncertu, ali i projektu cjelovite izvedbe Mesije, kojega je upravo ovaj koncert početak. Nije slučajan ni odabir uršulinske crkve i samostana u Varaždinu za Večer s pomazanikom, jer su članovi zbora sa prostorom uršulinske crkve, ali i uršulinkama, povezani od prvih godina svoga djelovanja, kada su 2003. upravo u ovoj crkvi izveli Mozartovu Krunidbenu misu, još jedno poznato i nezaobilazno djelo glazbene literature.
Uršulinska crkva i njezin titular Rođenja Isusova povezani su i s temom, koju je Händel obradio u prvom dijelu oratorija Mesija, a u kojoj, uglazbljujući proročke i evanđeoske tekstove ocrtava događaje vezane uz Isusovo rođenje i dolazak u svijet. U recitativima, arijama i zborskim ulomcima nižu se tako riječi navještaja Isusovog dolaska na svijet, oblikovani u glazbu, izraz genijalnosti svoga autora. Istaknutu ulogu u ovom koncertu i izvedbi, uz nezaobilazni entuzijazam svih članova zbora, imali su i solisti, Silvija Habunek, Karla Kelemen, Mislav Lucić, Luka Šopar i Ivan Topić, mlađi članovi zbora, ujedno i zaljubljenici u glazbu, čiji je angažman vidljiv i kroz njihovo redovito i bogato sudjelovanje u radu zbora, ali i drugim glazbenim aktivnostima u Varaždinu te u liturgijskom pjevanju i vodstvu župnih zborova.
Večer s pomazanikom tako je ujedno potvrda kontinuiteta rada i entuzijazma članova zbora Chorus angelicus, ali i najava drugih projekata ovog zbora u Godini milosrđa, koju će u povjesnici ovog zbora obilježiti upravo oratorij Mesija.
Izvedba oratorija Mesija Georga Friedricha Händela, jednog od najvećih djela zborske glazbene literature uopće, uvijek je zanimljiv događaj, ali i pothvat za interpretatore. To se potvrdilo u izvedbama ovog, ali i drugih velikih djela zborske glazbe i u Varaždinu, a česti sudionici i angažirani izvođači bili su članovi zbora Chorus angelicus varaždinske katedrale, predvođeni Anđelkom Igrecom, katedralnim orguljašem i svojim zborovođom. Koncert naslovljen Večer s pomazanikom, koji je potvrdio njihov angažman i volju za obogaćivanjem glazbene kulture grada u kojem djeluju, ali i proučavanje duhovne dimenzije djela koja izvode, 6. veljače donio je u uršulinsku crkvu Rođenja Isusova u Varaždinu izvedbu prvog dijela upravo tog, zahtjevnog, ali i veličanstvenog oratorija, Händelovog Mesije.
Glazbeni entuzijazam i volja za obogaćivanjem glazbene kulture sredine u kojoj djeluju, sintagme su kojima bi se mogao opisati predan rad članova Chorusa angelicusa i njihovog zborovođe Igreca kroz godine u kojima su, na različite načine i s različitim repertoarom, varaždinskoj publici omogućavali zanimljive glazbene doživljaje. No, oratorij Mesija, njegovo uvježbavanje i, u konačnici, integralna izvedba, kojoj prethode izvedbe dijelova oratorija, dio je tog procesa i njegova potvrda. Isključivo vlastitim snagama, članovi zbora, koji uglavnom nisu profesionalci u vokalnoj interpretaciji, odlučili su, potaknuti i molitvom pape Franje za Godinu milosrđa, u toj jubilejskog godini uvježbavati i izvoditi Händelovo monumentalno djelo. Postojanost njihovih nastojanja i želja članova zbora da spajaju duhovnost i glazbu, obogaćujući prostore svoga djelovanja i svoju publiku jednako duhovnim i glazbenim dobrima, dobiva tako dimenziju i u ovom koncertu, ali i projektu cjelovite izvedbe Mesije, kojega je upravo ovaj koncert početak. Nije slučajan ni odabir uršulinske crkve i samostana u Varaždinu za Večer s pomazanikom, jer su članovi zbora sa prostorom uršulinske crkve, ali i uršulinkama, povezani od prvih godina svoga djelovanja, kada su 2003. upravo u ovoj crkvi izveli Mozartovu Krunidbenu misu, još jedno poznato i nezaobilazno djelo glazbene literature.
Uršulinska crkva i njezin titular Rođenja Isusova povezani su i s temom, koju je Händel obradio u prvom dijelu oratorija Mesija, a u kojoj, uglazbljujući proročke i evanđeoske tekstove ocrtava događaje vezane uz Isusovo rođenje i dolazak u svijet. U recitativima, arijama i zborskim ulomcima nižu se tako riječi navještaja Isusovog dolaska na svijet, oblikovani u glazbu, izraz genijalnosti svoga autora. Istaknutu ulogu u ovom koncertu i izvedbi, uz nezaobilazni entuzijazam svih članova zbora, imali su i solisti, Silvija Habunek, Karla Kelemen, Mislav Lucić, Luka Šopar i Ivan Topić, mlađi članovi zbora, ujedno i zaljubljenici u glazbu, čiji je angažman vidljiv i kroz njihovo redovito i bogato sudjelovanje u radu zbora, ali i drugim glazbenim aktivnostima u Varaždinu te u liturgijskom pjevanju i vodstvu župnih zborova.
Večer s pomazanikom tako je ujedno potvrda kontinuiteta rada i entuzijazma članova zbora Chorus angelicus, ali i najava drugih projekata ovog zbora u Godini milosrđa, koju će u povjesnici ovog zbora obilježiti upravo oratorij Mesija.
Leon Žganec-Brajša