Novi logotip i odore članova Zbora mladih Varaždinske biskupije

VARAŽDIN, 29. 1. 2011.
Zbor mladih Varaždinske biskupije, koji je osnovan 2005. godine, za svoje je članove izradio nove službene odore koje su predstavljene na susretu u subotu 29. siječnja. Nakon nešto više od pet godina plodnog rada, Zbor je postao prepoznatljiv i po novom logotipu kojem je idejni autor Vilko Vukina, bivši redoviti član i današnji aktivni suradnik Zbora. Logotip sadrži četiri bitne sastavnice: lik čovjeka predstavlja zboraše, crkveni toranj predstavlja varaždinsku katedralu kao "majku svih crkava biskupije", križ predstavlja samu Crkvu kao zajednicu Kristovih vjernika, dok je nota simbol pjevačke službe. Sastavnice su skladno povezane na način da jasno simboliziraju zajedništvo i pokazuju njihovu nerazdvojenost, poput trsa i loze. Novi logotip već se nalazi na promotivnim i službenim materijalima, pa tako i na mrežnoj stranici zbora na adresi www.zmvb.org. Također, logotip je posebno istaknut na novim odorama članova Zbora koje su prvi put službeno odjenuli na redovitoj probi u subotu 29. siječnja. Odore će prvi put biti predstavljene na festivalu duhovne pjesme "Stepinčeve note", koji se već tradicionalno održava u Koprivnici početkom veljače. Nošenje službenih odora, majica s kapuljačom s istaknutim logotipom Zbora, za zboraše je čast, ali ujedno i obaveza jer će time u svojim zajednicama, a i mladima diljem Varaždinske biskupije, iz dana u dan trebati aktivno svjedočiti da žive Evanđelje u vlastitim životima. Zbor mladih Varaždinske biskupije osnovan je u rujnu 2005. g. uslijed sve učestalijih susreta, molitava i misa s mladima na biskupijskoj razini. Uvidjelo se da bi bilo dobro mlade vjernike, koji već pjevaju u svojim župnim zajednicama, okupiti i angažirati da pjevaju i na biskupijskim susretima mladih. Zbor djeluje u okviru biskupijskog Ureda za pastoral mladih kojeg vodi vlč. Damjan Koren, ujedno i duhovnik Zbora, a voditelj i dirigent Zbora je Ivan Malbašić. Kroz ovaj Zbor, koji je ujedno i prvi (nad)biskupijski zbor mladih u Hrvatskoj, do sada je prošlo stotinjak članova, dok danas Zbor broji šezdesetak članova iz svih krajeva Varaždinske biskupije. Potaknuti tim primjerom u našoj je domovini osnovano još nekoliko (nad)biskupijskih zborova. (dk)
1. Pretežiti dio logotipa čini lik čovjeka prikazan dvjema zakrivljenim linijama kao rukama i nogama, te ispunjenim krugom kao glavom lika. Lik zapravo predstavlja pjevače (zboraše), a s obzirom da je razigran, upućuje da se radi o zajednici mladih pjevača. 2. U prvi plan svakako dolazi i crkveni toranj koji svojom morfologijom (s izraženim "trbuhom" na desnoj strani) podsjeća na toranj varaždinske katedrale, kao "majku svih crkava" Varaždinske biskupije. Ovaj detalj čini logotip svojstvenim baš za Varaždinsku biskupiju, a ne univerzalnim za cijelu Crkvu. 3. Na crkvenom tornju je prozor čiji odjeljci čine križ – centralni simbol Crkve. Ovime se jasno naslućuje da se ne radi samo o zboru mladih, nego o zboru koji pripada Kristu bez kojega ne bi bilo ni Crkve, a onda niti članova ovoga zbora, i bez kojega bi svaki trud i služenje zboraša bilo uzaludno. Posebno je važan smještaj samog križa otprilike u središte cijelog logotipa, što u sebi krije dodatno značenje Krista kao središta cijelog našeg života i djelovanja. 4. Na dnu desne strane tornja vidljiva je nota, odnosno notna glava koja direktno ukazuje na pjevački zbor. Primjetno je to da je u odnosu na ukupnu veličinu logotipa nota relativno malena, diskretna i nenametljiva, što je na prvi pogled neobično s obzirom da se radi o logotipu pjevačkog zbora. No, učinjeno je to namjerno kako bi se ukazalo na to da nije pjevanje glavna svrha ovog zbora, nego svjedočenje i življenje Evanđelja u vlastitom životu svakog člana zbora. Kada se logotip duže promatra, promatrača može asocirati i na leptira, što mu daje dodatno značenje. Naime, kod ranih kršćana leptir je imao snažnu simboliku uskrsnuća, kao najvažnijeg događaja naše vjere. Leptir se u tom smislu može promatrati kao simbol ovozemaljske slike našeg onozemaljskog života. Specifičnost logotipa je i prikaz lika čovjeka koji je praktički obgrlio Crkvu, simboliziranu crkvenim tornjem, ali koji istovremeno i žudi za njom. Ovime se želi reći da je vjernik nerazdvojivo vezan uz Crkvu, ali ne na pasivan način. Svaki vjernik, a posebno onaj koji u Crkvi obavlja pjevačku službu, treba neprestano sezati prema Crkvi želeći sam sebe dati njoj potpuno u službu, što samo po sebi predstavlja napor. Ova povezanost zapravo pokazuje da je Crkva dio svakog vjernika i da smo mi, vjernici, jedna velika obitelj. S obzirom da je taj lik čovjeka u logotipu niži od tornja, naglašava se i njegova poniznost u tom služenju, što simbolizira spremnost svakog zboraša da Crkvi dadne svoju mladost, spremnost, želju, radost i pjesmu.
Opširnije na: www.zmvb.org |
|