Od:
Do:

Korizmena duhovna obnova za članove HKLD i HKDMST u Koprivnici

Korizmena duhovna obnova za članove HKLD i HKDMST u KoprivniciKOPRIVNICA, 6. 4. 2022.
Korizmena duhovna obnova za koprivničke članove Hrvatskog katoličkog liječničkog društva i članove Hrvatskog katoličkog društva medicinskih sestara i tehničara održana je u Pastoralnom centru Bl. Alojzija Stepinca u Koprivnici u srijedu, 6. travnja 2022.

Voditelj duhovne obnove bio je vlč. Marko Domiter, tajnik biskupa Varaždinske biskupije.

Nakon pobožnosti križnog puta čije su tekstove uz svećenika čitali liječnici i medicinske sestre slijedilo je misno slavlje koje je slavio vlč. Domiter uz suslavlje domaćina vlč. Davora Šumandla, duhovnika liječničkog i sestrinskog katoličkog društva Koprivnica. Vlč. Šumandl uputio je riječi dobrodošlice vlč. Domiteru i zaželio mu plodonosan susret s medicinarima. 

Znajući da učenje u  profesiji medicinara ne završava diplomama na fakultetima već liječnici i medicinske sestre trebaju učiti cijeli život kako bi uvijek bili u skladu s najnovijim spoznajama i to znanje primjenjivali u praksi, vlč. Domiter je u homiliji naglasio još jednu potrebu cjeloživotnog učenja, a to je što znači biti Isusov učenik, što znači slijediti Isusa, što znači slijediti Isusa na svom radnom mjestu, u svojoj obitelji. Naglasio je bit Isusovog nauka. Naglasio je važnost shvaćanja da nas Isus zove da ga slijedimo u njegovom naumu, da mi činimo ono što je činio Isus na posljednjoj večeri. Da skinemo sa sebe plašt časti i spustimo se do nogu naših bolesnika i da im služimo znanjem, ali i ljubavlju. Kada shvatimo da čovjekoljublje ima izvor u samome Bogu i njegovom primjeru, tada postajemo istinski Isusovi učenici. I takvo učenje nikad ne prestaje. Pitanje je kakav je naš odnos s Učiteljem.  Kakav je naš odnos prema njegovome nauku? Pitanje je kakva je naša vjera. „Isus dovodi u pitanje vjeru kod svojih slušača, osim u onih koji su u njega povjerovali. Iz tog razloga je korizma vrijeme kada se vjera propituje, čisti i obnavlja. A naš odnos s Bogom treba biti odnos Boga koji spašava, a ne koji osuđuje. Potrebno je rasti u toj vjeri, imajući na umu Isusovo obećanje da je uvijek s nama u snazi Duha Svetoga “ zaključio je vlč. Domiter.

Nakon svete mise slijedio je duhovni nagovor na temelju teksta Ivanova evanđelja o grešnici koju su htjeli kamenovati zbog preljuba (Iv 8,1-11).  Na početku smo pokušali shvatiti kako se osjećala ta žena, koja je izvrgnuta stupu srama, koja je stajala sama ispred gomile, kojoj je razotkriven grijeh pred svima i koja je čekala smrt kamenovanjem. Izuzetno teška situacija. Glavom su nam prolazile svakakve emocije i pitanja. Gdje je muškarac s kojim je sagriješila? Zašto je vuku ulicama Jeruzalema i zašto je osuda smrt? Kojim pravom to čine? Smiju li ubiti ženu? Farizeji i pismoznanci obdržavatelji zakona, starozavjetnog, lukavom dosmisli su htjeli Isusa nadmudriti i postaviti mu zamku u kojoj je trebao biti uhvaćen. Iz tog razloga su mu doveli grešnicu.  Vlč. Domiter je istaknuo da je  „vode k onome koji je Istina, koji je došao biti Svjetlost i prosvijetliti čovjeka, koji je Život – Izvor i Darivatelj života, Gospodaru života i smrti“.  Da je žena znala da stoji pred Bogom koji poznaje svu njenu nutrinu, njeno srce i njezin sav život vjerojatno bi još više osjećala neugodu, sram i tjeskobu. Farizejima ta žena nije bila važna, važno je bilo ispuniti njihov naum, da Isusa uhvate u zamku i da ga osude i ubiju. Isus je ovdje bio u zaista nepovoljnu položaju, ako kaže da se žena kamenuje pada mu u vodu sav njegov nauk o ljubavi i milosrđu kojeg je propovijedao, ako kaže da se žena oslobodi optužiti će ga da ne poštuje Mojsijev zakon. Opet su nam glavom prolazile svakakve misli. Jesam li i ja ponekad poput ovih farizeja? Želim li biti poput Isusa? Želim li, ili mogu li oprostiti? Imam li dovoljno ljubavi za oprost? Mogu li gledati čovjeka u oči i zaboraviti nepravdu koju mi je učinio? A što je Isus napravio?  Isus je šutio. Spustio se na tlo i stao pisati po tlu. Znao je što snuju farizeji i znao je što osjeća žena. On, Bog i čovjek onaj koji daruje život vraća ženi život i dostojanstvo koje je izgubila grijehom samo jednom rečenicom koja je pogodila srca svih prisutnih „tko je od vas bez grijeha, neka prvi baci kamen“ (Iv, 8,7). Isus i nama daje priliku za novi život, daje nam priliku da odbacimo stari život i da krenemo ispočetka u sv. ispovijedi. Isus nas oslobađa muka i spona grijeha, razlikuje grijeh od čovjeka. Kada griješimo, hrabri smo, a kada treba priznati, jadni smo i sram nas je.  Ljubavlju, milosrđem i prihvaćanjem nas takvih kakvi jesmo Isus sve čini novo. Ako mi napravimo jedan korak prema Isusu, On će napraviti deset prema nama.

 „Je li bolje biti žena uhvaćena u preljubu ili pobožni pismoznanac? Danas nam Isus kaže da je bolje biti žena uhvaćena u preljubu – ona koja je rasterećena grijeha i sramote, našla novi život, našla je ono što je grijehom izgubila, i otišla je radosna. Farizeji, pismoznanci i ostali nakon susreta s Isusom odlaze nesretni – susreli su se s istinom o sebi, ali nisu je bili spremni predati Isusu, na njima je ostala njihova sramota, njihov grijeh i teret koji život s grijehom nosi. Isusu je važno sada. Važno je što ću nakon susreta s Isusom. Idi i odsada više nemoj griješiti. Isus te čeka u ispovjedaonici... tamo On mijenja naš život. Nemojte propustiti ovu priliku! „ zaključio je vlč. Domiter.

Susret, odnosno duhovnu obnovu, članovi HKLD i HKDMST završili su kratkim druženjem uz domaće delicije koje su im pripremili domaćini.

"Otišli smo svojim obiteljima zaista duhovno obogaćeni i osnaženi u naumu da rastemo u vjeri i dobrim djelima u svom profesionalnom i privatnom životu. Zahvaljujemo vlč. Marku Domiteru na zaista poučnim i poticajnim riječima i svjedočanstvu vjere te molimo dragoga Boga da ovo nije naš posljednji susret već prvi od niza slijedećih. Našem duhovniku vlč. Davoru Šumandlu te predsjednicama društava Maji Sačer i Jasminki Mrculin hvala na organizaciji i pripremi ovog nadasve plodonosnog susreta.", poručuju iz Društva.
 
 
Gordana Šantek-Zlatar