Od:
Do:

Višeslav Jaklin i Nonet Donum uz bok svjetskim glazbenicima

Višeslav Jaklin i Nonet Donum uz bok svjetskim glazbenicimaZAGREB, 28. 1. 2017. 

U Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski u Zagrebu u subotu 28. siječnja održan je koncert za pamćenje. Oni koji su nazočili koncertu zapravo su doživjeli privilegij susreta i slušanja umjetnika čije izvedbe oduševljavaju a osobnosti i ljudske kvalitete čine vrijednima divljenja.

Evelin Novak i Krešimir Stražanac nastupili su s varaždinskim katedralnim orguljašem Višeslavom Jaklinom, glazbenikom školovanim na studijima u Grazu i Beču, umjetnikom vrsne tehničke spreme i velikog glazbeničkog potencijala. A s njim je iz Varaždina došao i Nonet Donum, devetero mladih školovanih pjevača koji znatno obogaćuju glazbenu sliku baroknoga središta. Stoga, hvala mons. Josipu Mrzljaku, varaždinskom biskupu za nazočnost na koncertu jer time je pokazao ne samo podršku svojim sugrađanima već i izuzetno pozitivan odnos kojim podržava i prati glazbena događanja i umjetnike grada i regije u kojoj je pastoralni autoritet.

Program je bio toliko zanimljiv i bogat da naprosto nije moguće svako izvedeno djelo u novinskom članku dovoljno i dostojno prikazati. Arije iz duhovnih kantata, oratorija i opera J. S. Bacha, Michaela Lorenca, Alessandra Stradelle, Giuseppea Verdija kao i afričko-američke duhovne pjesme koje je toplim, sonornim, krajnje pokretnim i uzorno izjednačenim glasom interpretirao Krešimir Stražanac plijenile su neodoljivom milinom njegova načina izvođenja. Kada je pak pjevala Evelin Novak, interpretirajući nadasve sjajnim, zvonkim, tehnički sigurnim i u dinamici raskošnim sopranom arije W. A. Mozarta, Giuseppea Verdija, Gioachina Rossinija, Vincenza Bellinija i jednako tako uzorno gospel Amazing grace, slušateljima je zastajao dah pred snagom dara kojim se ova mlada umjetnica uputila u veliki svijet operne konkurencije.

Orguljaš Višeslav Jaklin solistički se predstavio opsežnom Sonatom za orgulje u c-molu Juliusa Reubkea, njemačkog skladatelja kojemu je bilo dano da živi samo 24 godine a čiji je talenat očito bio velik. U bogatom kaleidoskopu orguljskih registrara na moćnom instrumentu i sa sigurnom tehnikom izvođenja i vladanja sa četiri manuala i pedalom, izveo je Jaklin meditativnu, pomalo turobnu, ali i zvukovno u završnici energičnu Reubkeovu Sonatu.

Nastup Noneta Donum isticao se ozbiljnošću, koncentracijom, lijepim glasovima i pouzdanom pripremom, a kada su Evelin i Krešimir udruženo pjevali duete iz Requiema A. L. Webbera i na kraju Benedictus iz Božićnog oratorija, op. 12 Camillea Saint-Saënsa bilo je svima jasno da su iz Hrvatske u svijet ponovno otišli glazbenici koji proslavljujući sebe afirmiraju i hrvatsku glazbenu kulturu. Zato je lijepo kada nam dođu.
 
dr. sc. Zdenka Weber